Monday, June 22, 2009

Aku, SM SIS, Dan Gerik....


Salam beb!!! ...



Dulu aku mengajar kat Tambunan, Bahagian Keningau, Sabah.

Sekarang aku transit kat Gerik...



Masa apply pindah, kali ke-5 baru dapat... punya lah susah nak transfer balik kat Semenanjung...guru dah ramai kot kat sini... kat Sabah masih tak cukup guru.



Takdir yang menentukan aku, suami dan anak-anak bermukim kat Daerah Gerik ni...

Tak tau lagi apa rasa nyer ngajar kat sini...



Tapi...bila dah masuk tahun ke-2, baru aku rasa... Gerik ni best ... siot bangat beb!!!

Apa yang best ?? Tak tau... hati aku berkata demikian... mungkin, suasana nya yang masih damai mengingatkan aku tentang damainya bumi Tambunan dulu, ada bukit, ada era hijau, ada saujana mata memandang...bla bla ... bla...



Mungkin orang-orang nya kat Gerik ni, baik bah... bagus-bagus diorang sini beb!!! ...



Lastly... aku rasa , dari lubuk hati paling dalam... aku suka kat sini....tetapi...



setinggi-tinggi terbang bangau, kembali jua kat atas belakang kerbau....

Hujan mas negeri orang, nak juga ujan batu kat negri sendiri....



Aku tetap mahu pulang...........



Babai.....



From Gerik With Love........

No comments: