Thursday, June 25, 2009

Aku Dan SM SIS, II, Gerik.

Kawasan Hadapan Sekolah

Dulu... tak tau pun , macam mana rasanya kat sekolah baru...so far... okay...ramai kawan, baik hati, sporting,...happening lahh....
Kawasan padang yang luas dan cantik....




kawasan tapak perhimpunan


Laluan utama di hadapan bangunan pejabat sekolah


Ini lah sekolah ku....
Tempat mencurahkan ilmu kepada anak didik generasi masa depan.....
semoga semua menjadi sukses dan insan kamil......







Tuesday, June 23, 2009

Ada Apa Pada Kenangan???

Salam kuntum perdamaian....
Salam kuntum perpaduan...
Salam kuntum kemakmuran....
Ada apa pada kenangan???




Sebuah kenangan tentu sangat indah, sangat berharga dan tidak dijual di mana-mana premis atau toko-toko buku berdekatan.

Indahnya kenangan andai manis dikenang dan pahitnya terus ditelan. Yang manis itu penawar dan yang pahit itu panduan.
Hidup dalam kenangan sangat bahaya!! Awas.... Berpijaklah di bumi nyata, bukannya di alam khayalan...

Zaman kenangan tak akan luput dari kotak ingatan setiap manusia.
Alam remaja akan terkenang alam kanak-kanak, alam dewasa akan rindu pada alam remaja, alam perkahwinan akan menjenguk kamar alam 'single' . Begitu juga, alam kekeluargaan akan mengintai-intai alam awal perkahwinan.

Tuhan menganugerahkan kita kotak memori yang tidak akan dicerobohi oleh mana-mana virus yang akan menggodam sebarang data ingatan dan kenangan yang tercipta.

Betapa manisnya kenangan itu....
Namun, kita harus memandang ke hadapan, melangkah ke arah sebuah kehidupan yang penuh ranjau, dan cabaran. Tidak salah sesekali menoleh ke belakang untuk mengutip sisa kenangan tetapi teruskan matlamat mendaki tangga-tangga kehidupan di masa depan.

Kesimpulan, ... Kau adalah kenangan, dan dia adalah masa depan .....
Apa pendapat anda tentang sebuah kenangan ??? Mari lah berkongsi rasa bersama saya.....




Monday, June 22, 2009

Aku, SM SIS, Dan Gerik....


Salam beb!!! ...



Dulu aku mengajar kat Tambunan, Bahagian Keningau, Sabah.

Sekarang aku transit kat Gerik...



Masa apply pindah, kali ke-5 baru dapat... punya lah susah nak transfer balik kat Semenanjung...guru dah ramai kot kat sini... kat Sabah masih tak cukup guru.



Takdir yang menentukan aku, suami dan anak-anak bermukim kat Daerah Gerik ni...

Tak tau lagi apa rasa nyer ngajar kat sini...



Tapi...bila dah masuk tahun ke-2, baru aku rasa... Gerik ni best ... siot bangat beb!!!

Apa yang best ?? Tak tau... hati aku berkata demikian... mungkin, suasana nya yang masih damai mengingatkan aku tentang damainya bumi Tambunan dulu, ada bukit, ada era hijau, ada saujana mata memandang...bla bla ... bla...



Mungkin orang-orang nya kat Gerik ni, baik bah... bagus-bagus diorang sini beb!!! ...



Lastly... aku rasa , dari lubuk hati paling dalam... aku suka kat sini....tetapi...



setinggi-tinggi terbang bangau, kembali jua kat atas belakang kerbau....

Hujan mas negeri orang, nak juga ujan batu kat negri sendiri....



Aku tetap mahu pulang...........



Babai.....



From Gerik With Love........

HEPI NYER !! HARI GURU SM SIS ....

Geng Bola Jaring SM SIS ...
Cikgu Lawan Budak...
cikgu lah menang beb!!!
Skor 6 - 5.
Possing maut sume ekkk...........


Pasukan Bola Jaring .....


Sekitar Sambutan Hari Guru ....29 Mei 2009

Geng Cikgu SM SIS yang cun melecun beb!!